30.11.07

THANKSGIVING ( Sukran Gunu)...


Amerikalilarin alisverise olan meraki, eglenmeyi sevmeleri, hamburgere, pizzaya ve barbekuye duskunlugu ve onemli gunlere olan bagliligi buraya gelen her 'alien'in
( evet biz uzayliyiz, resmi evraklarda Amerika'da bulunan yabancilar alien diye geciyor ve bu sekilde de bahsedilebiliyor. Bir nevi yabanci anlaminda ama hakikaten uzayli gibiyiz :) ) dikkatini ceken birkac ozelliktir diye dusunuyorum..Bunlarin yaninda ayritilar da var tabii ki ama onlara zamani geldikce deginmek istiyorum ve fazla ustlerine gitmemekte fayda goruyorum bir alien olarak ;) Ozellikle bayramlarina, tatillerine cok fazla onem veriyorlar. Iste Thanksgiving'de Amerikalilar icin oldukca onemli gunlerden biri. Halloween gecti derken bir muddet sonra Thanksgiving cikageldi. Haftalar oncesinden alisverisler, indirimler,hindi satislari basladi.

Thanksgiving bir nevi sukur etme gunu. Hasat sezonunun sonunda kutlanir ve genelde Kasim'in dorduncu persembe gunune denk gelir. Avrupadan kacan ve 102 kisi olan ilk gocmen grup Amerika'ya ayak basar ve bir muddet sonra acliktan dolayi bu grubun yarisi olur. Kalan diger gruba ise kizilderililer yardim eder ve bir ziyafet verirler sag kaldiklari icin. Kisaca sukran gununu tarihi boyle, tabii ki bu unun kutlanmasinda baska tarihsel olaylar da var ama fazla detaya kendim ve sizler icin gerek duymuyorum..
Aile uyeleri bu gunde bir araya gelir; hindi, patates puresi ve balkabagindan yapilan tatlilardan olusan sofrada ziyafet cekerler. O gun herkes birbirine 'happy thanksgiving'' der..Ne ilginc degil mi :P

Ve thanksgiving'den sonra 'black friday' zamani gelir. Black friday ise Amerika'da buyuk indirimlerin oldugu gundur ki ben oyle buyuk bir indirime tanik olmadim. Buyuk magazalar gece kapilarini acar ve indirimler baslar.Yalniz heryer oldukca kalabalik oldugu icin alisverise cikan insanlar amaclarina pek ulasamazlar. Velhasil ilginc seyler bunlar, hersey tuketime endeksli gibi...
Sukran gununde canim ulkemizin adini fazlaca duyarsiniz sevgili hindiler sayesinde ve muhtemel turkey esprilerine de maruz kalip usuyebilirsiniz '' Do u eat turkey in Turkey?" gibi. Ehe ehe ehe ehe tarzinda bir gulus esliginde bakislarinizla cok sey anlatabilirsiniz bu gibi durumlarda... :)
Kisaca boyle birseydir thanksgiving ya da sukran gunu ya da hindi gunu...

0 yorum: